Trešdiena, 2025. gada 26. marts

Vārda diena: Eiženija, Ženija

Latvijas Sabiedriskais medijs

Preses relīzes

Latvijas Sabiedriskā medija vidēja termiņa stratēģija balstīsies izpratnē par vietējo auditoriju un Eiropas sabiedrisko mediju

Latvijas Sabiedriskais medijs ir uzsācis intensīvu vidēja termiņa darbības stratēģijas 2026.–2028. gadam izstrādi. Stratēģija balstīsies Latvijas auditoriju mediju lietošanas paradumu datos, kā arī integrēs darbinieku redzējumu par mūsdienīgu apvienoto mediju un Eiropas valstu labāko praksi sabiedrisko mediju darbībā.

“Šis ir nozīmīgs brīdis “Latvijas Sabiedriskā medija” attīstībā – iespēja stiprināt un kopīgi veidot mūsdienīgu, kvalitatīvu, digitāli spēcīgu un Eiropas demokrātijas vērtībās balstītu sabiedrisko mediju. LSM vidēja termiņa stratēģija būs kvalitatīvu pārmaiņu ceļa karte, kuras veidošanā aktīvi iesaistās gan paša medija darbinieki, gan starptautiskie eksperti, kā arī tiek izmantoti dažādu mūsu auditoriju pētījumu dati”, skaidro Baiba Zūzena, Latvijas Sabiedriskā medija valdes priekšsēdētāja.

Lai veicinātu starptautisku pieredzes apmaiņu un nodrošinātu stratēģijas izstrādi ciešā sasaistē ar Eiropas sabiedrisko mediju labāko praksi, šonedēļ Rīgā norisināsies trīs dienu stratēģiskā darba sesija, kurā piedalīsies Eiropas Raidorganizāciju apvienības (EBU) digitālās pārveides eksperti un LSM komanda.

Darba sesijas rezultātā tiks izstrādāti priekšlikumi stratēģijas ieviešanas plānam, kas aptvers satura attīstību, organizācijas pārvaldību, auditorijas sasniedzamību un resursu efektīvu izmantošanu. Eksperti dalīsies ar ieteikumiem par turpmākajiem rīcības soļiem un prioritātēm, lai veicinātu sabiedriskā medija ilgtspējīgu attīstību.

Plānots, ka EBU eksperti dalīsies pieredzē par to, kā citi sabiedriskie mediji pielāgojas mainīgajiem auditorijas paradumiem, stiprina savu klātbūtni dažādos kanālos un attīsta sadarbības modeļus ar sabiedrību.

Pirmās darba sesijas laikā tiks analizēti veiksmīgākie Eiropas sabiedrisko mediju darbības modeļi, kas aptvers satura attīstību, satura pieejamību, ilgtspējīgu pārvaldību un organizācijas efektivitātes stiprināšanu. Viena no galvenajām darba sesijas tēmām būs LSM digitālā transformācija.

LSM pārmaiņu komandas digitālās stratēģijas un attīstības virziena vadītāja Inga Alika-Stroda uzsver, ka “medija digitālā transformācija nav tikai par tehnoloģijām – tā ir domāšanas maiņa, kultūras attīstība un spēja veidot jēgpilnas, noturīgas attiecības ar auditoriju, kas šodien mijiedarbojas dažādās platformās un formātos. Sabiedriskajiem medijiem ir unikāls potenciāls kļūt par uzticamiem orientieriem kopējā informatīvajā telpā, kur satiekas tehnoloģiskās iespējas, redakcionālā kvalitāte un sabiedrības vērtības.”

EBU ekspertu komandā piedalīsies EBU Digitālās pārveides pakalpojumu vadītājs Dr. Saša Skots (Dr. Sasha Scott), konsultantes Dr. Natālija Beregoja (Dr. Natalia Beregoi) un Dr. Panajota Kirjakū (Dr. Panayiota Kyriacou), EBU digitālās pārveides un platformu vadītājs Vauters Kartjē (Wouter Quartier), EBU dalīborganizāciju attiecību vadītāja Centrālajā un Austrumeiropā Radka Bečeva (Radka Betcheva), kā arī Lietuvas Sabiedriskā medija ģenerāldirektore Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.

Līdztekus LSM stratēģijas izstrādes gaitā notiek konsultācijas un pieredzes apmaiņa arī ar  vadošajiem Eiropas sabiedriskajiem medijiem, tostarp Lielbritānijas BBC (British Broadcasting Corporation), Īrijas RTÉ (Raidió Teilifís Éireann), kā arī ar kolēģiem no Šveices, Igaunijas un Lietuvas.

Līdz 2025. gada 1. jūnijam plānots izstrādāt stratēģisko ietvaru, savukārt gada otrajā pusē – detalizētu ieviešanas plānu, lai jau no 2026. gada varētu uzsākt stratēģijas īstenošanu.

Kā ziņots, LSM vidēja termiņa stratēģija tiek izstrādāta, balstoties uz kapitāldaļu turētāja – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) – gaidu vēstulē definētajiem uzdevumiem. Tās ietvaros LSM ir jāattīstās par inovatīvu risinājumu un tehnoloģiju līderi mediju nozarē, būtiski jāstiprina klātbūtne digitālajā vidē, izveidojot vienotu digitālo ekosistēmu, jānodrošina sabiedrisko mediju kritiskās infrastruktūras ilgtspējīga attīstība, kā arī jānostiprina LSM pozīcija kā auditorijas pirmās izvēles un uzticamākā medija Latvijā.

Papildu informācija:

Ilze Lujāne
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Latvijas Sabiedriskais medijs
Tālr.: +371 29794563
Doma laukums 8, Rīga, LV-1050
www.latvijasradio.lv